Totul despre dietele de slabit

Exista multe diete de slabit, unele sunt mai eficiente decat altele, altele mai simple sau mai dificil de respectat.

Insa ceea ce oamenii ar trebui sa stie este ca, pentru a slabi, trebuie sa consume o cantitate mai mica de calorii decat foloseste corpul.  In general, se recomanda consumul cu 500 pana la 1000 de calorii mai putin pe zi pentru a pierde aproximativ 0,5 pana la 1 kilogram pe saptamana.

Un kilogram de grasime corporala contine aproximativ 7.000 de calorii. Cu toate acestea, nu exista nicio garantie ca eliminarea a 3.500 de calorii din dieta va duce la o pierdere in greutate de 0,5 kg, deoarece multi factori afecteaza cantitatea de greutate pierduta (sau castigata), ca in exemplele urmatoare:

Atunci cand o persoana pierde in greutate, corpul sau incepe sa foloseasca energia mai eficient, astfel incat sa se arda mai putine calorii si sa se descompuna mai putine grasimi pentru energie.

Cantitatea de grasime si greutate pierduta, chiar si atunci cand se pierde aceeasi cantitate de calorii, variaza foarte mult de la persoana la persoana. Acest lucru face dificila prezicerea cantitatii de grasime si greutate pe care o va pierde o persoana.

Majoritatea dietelor conventionale de slabire recomanda consumul a cel putin 1.200 pana la 1.400 de calorii pe zi. Daca cineva cauta pierderea rapida in greutate, este posibil sa consume mai putin de 1000 de calorii pe zi.

Aceste diete trebuie utilizate numai pe baza de prescriptie medicala si supravegheate de un medic. Acesta din urma se poate asigura ca dieta contine suficiente substante nutritive esentiale, inclusiv proteine. Consumul mai mic de 800 de calorii este greu de tolerat si nu este recomandat fara supravegherea unui medic.

Pentru a nu fi daunatoare sanatatii, dietele de slabit ar trebui sa furnizeze aproximativ acelasi volum de alimente (inclusiv mai multe fibre si lichide) ca si dieta obisnuita. De asemenea, ar trebui sa aiba un continut scazut de grasimi saturate si zahar si sa contina toti nutrientii esentiali, precum si antioxidanti.

Show Comments

Comments are closed.