Sunt uleiurile de peşte si vitaminele omega 3 benefice pentru sănătate?

Medicii nutriţionişti recomandă consumul uleiului de peşte într-o dietă echilibrată, acesta fiind mai mult decât potrivit pentru întregul organism. Utilizarea acestuia ar trebui însă să fie moderată pentru a evita excesul de orice fel.

  • Uleiurile de peşte conţin acizi graşi Omega-3 şi vitaminele A şi D.

  • Acizii graşi Omega-3 găsiţi în uleiurile de peşte pot proteja inima şi pot oferi alte beneficii pentru sănătate, dar rezultatele cercetărilor nu sunt foarte sigure în acest sens.

  • Consumul de peşte este o modalitate mai bună de a obţine ulei de peşte sau Omega-3 decât prin ingerarea unor suplimente.

Acizii graşi Omega-3 sunt grăsimi frecvent întâlnite în toate felurile de peşte, motiv pentru care o masă pe bază de peşte ar trebui să fie consumată cel puţin o dată pe săptămână, chiar şi în cazul copiilor. Cu toate acestea, aportul acizilor graşi trebuie să fie unul moderat. Sunt studii care leagă acest aspect de o serie de bolii, însă cercetările ştiinţifice în domeniu nu au reuşit să ofere un rezultat unanim, fapt pentru care părerea unui medic avizat este mai mult decât recomandată în cazul de faţă.

  • Se spune că uleiurile de peşte ajută persoanele cu scleroză multiplă (MS), datorită efectelor sale de protecţie asupra creierului şi asupra sistemului nervos. Cu toate acestea, cel puţin un studiu a concluzionat că nu au niciun beneficiu.

  • Un studiu a descoperit că uleiurile de peşte, alături de o dietă cu conţinut scăzut de grăsimi pot reduce riscul de a dezvolta cancer de prostată. Cu toate acestea, un alt studiu a legat niveluri mai mari de Omega-3 cu un risc mai mare de cancer agresiv de prostată.

  • Consumul uleiurilor de peşte în timpul sarcinii poate reduce riscul de depresie post-partum. Cercetătorii consideră că un consum de peşte care are un nivel ridicat de Omega-3 de două sau trei ori pe săptămână poate fi benefic. Sursele alimentare sunt recomandate mai degrabă decât suplimentele, deoarece oferă şi proteine ​​şi minerale.

  • Aportul de acizi graşi Omega-3 poate contribui la îmbunătăţirea memoriei la adulţii tineri sănătoşi

Show Comments

Comments are closed.