O greseala critica pe care o fac companiile atunci cand dezvolta reputatia brandului este confuzia dintre reputatia brandului si promisiunea brandului. Iar aceste doua lucruri sunt foarte diferite. Gandeste-te la acestea in felul urmator: promisiunea brandului este focusata pe client. Acesta promite valoare, diferentiere, relevanta si utilitate. Reputatia brandului este focusata pe companie, si vine din succesul, sau insuccesul, acelei companii de a livra catre clienti ceea ce a promis.
Cu alte cuvinte este responsabilitatea companiei sa livreze si sa asigure ca ceea ce brandul promite pentru a castiga reputatia brandului pe care si-o doreste, si care sa fie in concodrdanta cu ceea ce a promis. Prin urmare brandingul ar trebui sa fie o prioritate fundamentala pentru orice afacere.
Inainte de a defini reputatia unui brand pe care iti doresti ca si clientii sa o perceapa, trebuie sa definesti ceea ce promite acel brand. Aminteste-ti ca reputatia brandului este dovada ca acea companie traieste si ofera ceea ce promite brandul.
Consumatorii pun foarte mare pret pe reputatia unui brand inainte de a face o decizie finala in vederea achizitionarii unui anume produs sau serviciu, asa ca este foarte important ca acesta sa nu fie subestimat.
O reputatie proasta poate distruge definitv un brand, si tocmai de aceea dezvoltarea si monitorizarea reputatiei unui brand este atat de importanta pentru succesul pe care il va avea in final acel brand sau pentru esecul pe care il va suferi. Consumatorii sunt imprevizibili si se pot razgandi foarte repede si usor asupra unui produs sau serviciu daca acesta esueaza in a le satisface nevoile si in a-si indeplini promisiunile.