Ford Puma electric: tot ce se stie despre SUV-ul care va sosi in 2024

Ford va intra in segmentul SUV-urilor mici, cu zero emisii, cu un Puma electric, dar va trebui sa se astepte putin pana se va veda noul model.

Gama electrica a constructorului american pentru consumatorii europeni se limiteaza deocamdata la Mustang Mach E, dar va fi intarita in curand de noi modele: Explorer, devenit un SUV de 4,48 metri care isi imparte platforma cu Volkswagen ID.4, Capri, care va fi versiunea „crossover sportiv”, si Puma, al carui nivel de electrificare nu a trecut pana acum de hibridul usor si care isi va imparti piesele cu… un vehicul utilitar.

Intr-adevar, ca parte a planului de electrificare al marcii numit „Model e”, la fel cum e-Transit imparte motoare si baterii cu Mach-E, Puma, acum cel mai mic model oferit de Ford de la sfarsitul lui Fiesta, va face acelasi lucru cu E-Transit Courier, prezentat saptamana aceasta, continuand sa fie disponibil in versiunile cu motor cu ardere interna.

E-Transit Courier adopta arhitectura B2E, pe care o va imparti cu micul SUV. Ford nu a dezvaluit inca ce capacitati vor avea bateriile, dar ne putem astepta la o autonomie de peste 320 km. Cu toate acestea, stim deja ca vor fi propulsate de un motor electric care va trimite 136 CP si 290 Nm catre rotile din fata. Puterea de reincarcare poate ajunge la 11 kW AC si 100 kW DC, permitand vehiculului sa treaca de la 10 la 80 la suta in mai putin de 35 de minute.

Ford Puma Electric se afla in aceeasi categorie cu Peugeot e-2008 si Citroën ë-C4, cu specificatii tehnice similare. Ca urmare, ne putem imagina o gama de preturi incepand de la sub 40.000 de euro atunci cand va fi pus in vanzare anul viitor.

Din punct de vedere estetic, nu se asteapta ca Ford Puma Electric sa difere foarte mult de versiunile cu motor termic, diferentele fiind limitate la o grila completa pentru imbunatatirea aerodinamicii, o semnatura specifica a luminilor de zi si o bara de protectie frontala usor redesenata.

Noul venit va fi construit, alaturi de E-Transit Courier, la uzina Ford din Romania, la Craiova, in timp ce Explorer si Capri sunt asteptate sa fie construite la Köln, in Germania, iar grupul motopropulsor la Liverpool, in Anglia.

Close Comments

Comments are closed.