Este de dorit compromisul in dieta?

Un mod diferit de vizualizare a pierderii in greutate identifica problema diferit decat ca pe un consum prea mare de calorii, ci mai degraba ca modul in care organismul acumuleaza grasimi dupa consumarea carbohidratilor. Cand consumati o masa, carbohidratii din alimente intra in sange sub forma de glucoza. Pentru a controla nivelul de zahar din sange, organismul arde intotdeauna glucoza inainte de a arde grasimea. Daca consumati o masa bogata in carbohidrati (paste, orez, paine sau cartofi prajiti), corpul elibereaza insulina pentru a ajuta la influxul de glucoza in sange. Pe langa reglarea nivelului zaharului din sange, insulina impiedica celulele grase sa elibereze grasimi (deoarece prioritatea sa este de a arde glucoza) si creeaza mai multe celule grase pentru a stoca tot ce organismul nu poate arde. Rezultatul este cresterea greutatii, iar organismul necesita mai mult combustibil pentru a putea arde caloriile, asa ca mancati mai mult.

Din moment ce insulina arde doar carbohidrati, incepe un ciclu vicios de consum de carbohidrati si crestere in greutate.

Pentru a pierde in greutate trebuie sa rupeti acest ciclu prin reducerea carbohidratilor.

Cele mai multe diete cu continut scazut de carbohidrati sustin inlocuirea carbohidratilor cu proteine si grasimi, care ar putea avea efecte negative pe termen lung asupra sanatatii. Daca incercati o dieta cu continut scazut de carbohidrati, puteti reduce riscurile si puteti limita aportul de grasimi saturate si trans, alegand carne slaba, peste si surse vegetale de proteine, produse lactate cu continut scazut de grasimi si consumul de legume cu frunze verzi – legume sterile.

Daca nu doriti sa acumulati grasime, nu mancati grasime. Desi, nu toata grasimea este rea. Sanatoasa sau “buna” grasimea poate ajuta de fapt la controlul greutatii, precum si la mentinerea starii de spirit si in lupta impotriva oboselii. Grasimile nesaturate, care se gasesc in avocado, nuci, seminte, lapte de soia, tofu si peste gras va pot ajuta sa va simtiti satuli, si pot face mai usor consumul de alimente sanatoase care imbunataesc calitatea generala a dietei.

Adesea facem compromisuri gresite. Multi dintre noi fac greseala de a schimba grasimile cu calorii goale din zahar si carbohidrati rafinati. In loc sa consume iaurt degresat, de exemplu, mananca variante scazute sau lipsite de grasimi care au zahar in continut pentru a compensa pierderea gustului. Sau schimba la micul dejun feliutele de bacon cu briose sau gogosi, lucru care provoaca cresteri rapide ale zaharului din sange.

Show Comments

Comments are closed.