Anvelope cu protectie a jantei vs. anvelope fara protectie a jantei – care este cea mai buna varianta?

Unul dintre cele mai importante elemente ale autoturismelor sunt anvelopele. Acestea trebuie schimbate intr-un centru specializat inainte de venirea iernii si, odata ce acest anotimp se incheie, trebuie inlocuite cu anvelope de vara, asa cum prevede legea.

Problema apare atunci cand conducatorii auto nu stiu ce tip de anvelope sa aleaga. In afara de dimensiunile anvelopelor, mai sunt si alte criterii de achizitionare. Printre acestea se numara si protectia jantei. Atunci cand acestia decid sa isi cumpere un set nou de anvelope auto trebuie sa ia in calcul cateva repere. Unul dintre repere este reputatia producatorului, daca acesta investeste in materiale de calitate, daca a obtinut rezultate bune la testele de franare, daca are review-uri pozitive, dar si daca anvelopele au protectie a jantei.

Cum se recunosc anvelopele cu protectie pentru jante?

Din pacate, existenta protectiei pentru jante nu este un criteriu luat in seama de catre soferi, pentru ca multi dintre ei nici nu stiu ca exista asa ceva. Anvelopele dotate cu protectie pentru janta au rolul de a o proteja de loviturile de bordura la parcarea laterala, spre exemplu. Daca anvelopele nu au aceasta trasatura, janta se va lovi si se va zgaria mult mai repede.

Anvelopele cu protectie pentru janta sunt foarte usor de recunoscut. Acestea au un fel de treapta la marginea interioara, unde este situata buza jantei, ceea ce inseamna ca peretele lateral nu este drept. Tocmai acea treapta ridicata este prima care intra in contact cu bordura. Anvelopele care nu au protectie pentru janta sunt drepte de sub buza jantei si continua uniform cu flancul lateral.

Aceasta protectie este, in general, realizata dintr-un cauciuc foarte gros si foarte rezistent, suficient de rezistent incat janta sa nu se rupa cand este lovita de muchiile mai ascutite ale pietrelor, de sinele de tramvai sau de borduri. Anvelopele care au protectie pentru jante sunt mult mai rezistente in timp si ofera masinii mai multa rigiditate, flancurile fiind mult mai tari, iar masina nu se mai apleaca atat de repede la viraje.

Close Comments

Comments are closed.